Публикатор

Projekt dla osób do 29-go roku życia realizowany w latach 2021-2022 pn. "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie międzyrzeckim (VI)".

Plakat

Załączniki

Oświadczenie
Oświadczenie.pdf 325 KB
Oswiadczenie uczestnika projektu
Oswiadczenie uczestnika projektu.pdf 352 KB
Niepełnosprawność PO WER
Niepełnosprawność PO WER.pdf 317 KB
FORMULARZ REKRUTACYJNY+Oświadczenie
FORMULARZ REKRUTACYJNY+Oświadczenie.pdf 321 KB
Plakat Power 2021-2022 po aneksie z dnia 28.12.2021r.-1
Plakat Power 2021-2022 po aneksie z dnia 28.12.2021r.-1.jpg 557 KB
Regulamin Rekrutacji Power 2021-2022 po aneksie z dnia 28.12.2021r.
Regulamin Rekrutacji Power 2021-2022 po aneksie z dnia 28.12.2021r..pdf 1607 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Nabór wniosków z KFS 2025 Powiatowy Urząd Pracy w Międzyrzeczu ogłasza I nabór wniosków KFS w terminie 03.02.2025 do 07.02.2025

Uwaga – załączniki proszę pobierać na stacje roboczą a następnie drukować
 

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O SFINANSOWANIE KOSZTÓW KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO PRACOWNIKÓW I PRACODAWCÓW
ZE ŚRODKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS)

(Wysokość przyznanych środków dla powiatu międzyrzeckiego
z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku wynosi 399 253,78 zł)

KWOTA NABORU: 399 253,78 zł

Powiatowy Urząd Pracy w Międzyrzeczu ogłasza nabór wniosków pracodawców o przyznanie środków z KFS na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników
i pracodawców obejmujących:

  • kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
  • egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności,
          kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
  • badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
  • ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.

Zgodnie z priorytetami Ministra właściwego do spraw pracy
 w 2025 roku środki KFS będą przeznaczone na:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie (międzyrzeckim) lub w województwie (lubuskim):

Wnioskodawca powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie danego powiatu (międzyrzeckiego) bądź województwa (lubuskiego). Oznacza to, że kluczowe jest zbadanie w jakim zawodzie planowane jest kształcenie, a nie w jakim obecnie pracuje osoba kierowana do odbycia kształcenia ustawicznego. Informacje o zawodach określonych jako deficytowe znajdują się: www.barometrzawodow.pl

 

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy:

Wnioskodawca powinien udowodnić, że w ciągu sześciu miesięcy przed złożeniem wniosku, bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny
i narzędzia, bądź zostały/będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a pracownicy objęci kształceniem ustawicznym, będą wykonywać nowe zadania związane
z wprowadzonymi/planowanymi do wprowadzenia zmianami.

Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub która wymaga nabycia nowych kompetencji niezbędnych do wykonywania pracy w związku z wdrożeniem nowego procesu.

 

Pod pojęciem procesów należy rozumieć serię powiązanych ze sobą działań lub zadań, które rozwiązują problem lub prowadzą do osiągnięcia określonego efektu. Przykładowymi kategoriami procesów biznesowych są: proces zarządczy (który kieruje działaniem systemu, np. zarządzanie przedsiębiorstwem lub zarządzanie strategiczne), proces operacyjny (który dotyczy istoty biznesu i źródła wartości dodanej, np. zaopatrzenie, produkcja, marketing, sprzedaż), proces pomocniczy (który wspiera procesy główne, np. księgowość, rekrutacja, wsparcie techniczne)

- https://www.gov.pl/web/popcwsparcie/zarzadzanie-procesami-biznesowymi-bpm

Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające (m.in. kserokopie potwierdzone
za zgodność z oryginałem) zakupu nowych technologii oraz maszyn/narzędzi
lub oświadczenie o planowanym zakupie oraz logicznie i wiarygodnie uzasadnić wniosek lub oświadczenie o planowanym zakupie.

  1. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie
    z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku:

Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach,
na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).

Przywołane rozporządzenie dotyczy następujących gmin:

  • w województwie dolnośląskim:
    • wszystkie gminy położone na terenie powiatów bolesławieckiego, dzierżoniowskiego, jaworskiego, kamiennogórskiego, karkonoskiego, kłodzkiego, legnickiego, lubańskiego, lwóweckiego, średzkiego, świdnickiego, wałbrzyskiego, wołowskiego, ząbkowickiego, zgorzeleckiego i złotoryjskiego oraz miasta na prawach powiatu Jelenia Góra, Legnica
      i Wałbrzych,
    • w powiecie głogowskim - gmina miejska Głogów, gmina wiejska Głogów, gmina Kotla, gmina Pęcław i gmina Żukowice,
    • w powiecie górowskim - gmina Jemielno,
    • w powiecie lubińskim - miasto i gmina Ścinawa,
    • w powiecie oławskim - gmina miejska Oława i gmina wiejska Oława,
    • w powiecie strzelińskim - gmina Strzelin,
    • w powiecie wrocławskim - gmina Kąty Wrocławskie, gmina Mietków i gmina Sobótka;

  • w województwie lubuskim:
    • w powiecie krośnieńskim - gmina Dąbie i gmina Krosno Odrzańskie,
    • w powiecie nowosolskim - gmina Bytom Odrzański, gmina Kolsko, gmina miejska Nowa Sól, gmina wiejska Nowa Sól, gmina Otyń i gmina Siedlisko,
    • w powiecie słubickim - gmina Cybinka i gmina Słubice,
    • w powiecie wschowskim - gmina Szlichtyngowa,
    • w powiecie zielonogórskim - gmina Bojadła, gmina Czerwieńsk, gmina Nowogród Bobrzański, gmina Sulechów, gmina Trzebiechów i gmina Zabór,
    • w powiecie żagańskim - gmina miejsko-wiejska Szprotawa i gmina wiejska

Żagań oraz miasto Małomice i miasto Żagań;

  • w województwie opolskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów brzeskiego, głubczyckiego, kędzierzyńsko-kozielskiego, krapkowickiego, nyskiego, opolskiego i prudnickiego;
  • w województwie śląskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego i raciborskiego oraz miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała.

Nie ma żadnych ograniczeń co do tematu czy obszaru wybranych form kształcenia ustawicznego. Dofinansowane formy kształcenia ustawicznego mają wspomagać wprowadzenie zmian umożliwiających utrzymanie się na rynku czy pozwalających uniknąć zwolnień czy wręcz zatrudnić nowych pracowników.

Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/ przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z powołaniem się na odpowiedni przepis.
Nie ma potrzeby przedstawiania dokumentów finansowych potwierdzających spadek obrotów itp.

  1. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy:

Mobbing i dyskryminacja to jedno z najpoważniejszych zagrożeń spotykanych w wielu firmach. Dlatego kreowanie bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy jest kluczową rolą pracodawców, sprzyja efektywności pracowników. Dlatego też dialog społeczny stanowi bardzo ważną funkcję w zapobieganiu tym zjawiskom. Poprzez współpracę między pracodawcami, pracownikami i związkami zawodowymi możliwe jest wykształcenie umiejętności identyfikowania oraz reagowania na mobbing i dyskryminację na każdym szczeblu organizacyjnym, co przyczynia się do budowania kultur organizacyjnych opartych na szacunku i równości.

Szkolenia powinny zatem zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:

    • do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
    • dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować
      i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,
    • rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach.
    • do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy,
    • na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji,
    • dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania  na  przypadki nieprawidłowości.

Szkolenia tego typu mają na celu wzmocnienie umiejętności zarządzania, poprawę komunikacji wewnętrznej oraz stworzenie środowiska opartego na równości, integracji
i zaangażowaniu pracowników. Realizacja tych celów wpływa na budowanie kultury organizacyjnej, która sprzyja efektywności i zadowoleniu zespołu.

Priorytet ten ma również zachęcać do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE. Ma pomóc znaleźć odpowiedź na pytanie jak promować reprezentację pracowniczą w postaci rad pracowniczych w Polsce. W obliczu wymogu prawnego (ustawa z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (Dz.U. nr 79, poz. 550) powołania Rady Pracowników przez pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników lub na wniosek co najmniej 10% załogi, staje się jasne, jak kluczowe jest prawidłowe funkcjonowanie tych organów.

Rady Pracowników pełnią istotną rolę w zapewnianiu płynności komunikacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, szczególnie w przypadkach, gdzie związki zawodowe nie są obecne.

Priorytet adresowany do wszystkich zainteresowanych pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD czy profil działalności. Zachęca do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE.

  1. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej:

Zdrowie psychiczne jest tak samo ważne, jak zdrowie fizyczne. Oba te aspekty życia wzajemnie się dopełniają. Kiedy nasze zdrowie jest w równowadze, możemy sprawnie działać, aktywnie pracować, uczyć się i funkcjonować. Zaburzenia i choroby zdrowia psychicznego znacznie utrudniają prowadzenie satysfakcjonującego życia również zawodowego i to bez względu na wiek. W Polsce oficjalne dane mówią o tym, że na depresję choruje 1,5 miliona osób. Brak świadomości problemu oraz stygmatyzacja osób dotkniętych chorobami i zaburzeniami psychicznymi może zaburzać te statystyki i w rzeczywistości chorujących osób może być znacznie więcej.

Zadbanie o swój dobrostan (i swoich pracowników), zapobieganie wypaleniu zawodowemu, rozładowywanie nadmiernych napięć pozwala minimalizować rozwinięcie choroby psychicznej, dlatego tak ważna jest higiena zdrowia psychicznego, którą należy utrzymywać na co dzień.

Priorytet adresowany do wszystkich pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę. Brak jest konkretnych kryteriów dostępu tzn., że o środki może aplikować każdy zainteresowany pracodawca.

Priorytet ten oferuje wsparcie w zakresie poprawy bardzo szeroko pojętego zdrowia psychicznego w tym również szkolenia z zakresu działań go wspierających np. organizacji pracy Przykładem mogą być szkolenia z niestandardowych (elastycznych) form pracy.

Szkolenia dotyczące promowania i wspierania zdrowia psychicznego oraz tworzenia przyjaznych środowisk pracy powinny obejmować szeroki zakres tematów, które pomagają zarówno menedżerom, jak i pracownikom tworzyć zdrowe, wspierające i produktywne miejsca pracy.

Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:

    • rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego,
    • przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi,
    • skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy,
    • różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych,
    • promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.

  1. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy:

W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców zatrudnionych u wnioskodawcy.

Proszę jednocześnie pamiętać, że szkolenia dla cudzoziemców mogą być finansowane również w ramach innych priorytetów, o ile spełniają oni kryteria w nich określone.

Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można
w szczególności:

  • doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu/branży;
  • doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;
  • rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych:

Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 799) świadczeniami zdrowotnymi są działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia. Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywa się w ramach działalności leczniczej. Ustawodawca wyodrębnił przy tym jej dwa rodzaje – polegającą na: stacjonarnym
i całodobowym udzielaniu świadczeń zdrowotnych oraz ambulatoryjnym udzielaniu świadczeń zdrowotnych – czyli w warunkach niewymagających udzielania świadczeń
w trybie stacjonarnym i całodobowym.

Obecnie, biorąc pod uwagę stan zdrowia społeczeństwa i nasilający się proces starzenia rosną potrzeby rozwoju usług opiekuńczych i opieki zdrowotnej. Potrzeba jest coraz więcej dobrze wyszkolonych i posiadających umiejętności na wysokim poziomie osób zatrudnionych w tych sektorach. Celem wprowadzenia niniejszego priorytetu jest chęć wsparcia osób zatrudnionych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Warunkiem skorzystania z dostępnych środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych.



 

Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87- Pomoc społeczna
z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania

 W ramach tego priorytetu można dofinansować dopuszczalne ustawą formy kształcenia ustawicznego bezpośrednio związane z szeroko pojętą opieką zdrowotną czy opieką społeczną. Należy jednak pamiętać, że w ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.

  1. Rozwój umiejętności cyfrowych:

Ubiegając się o wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności cyfrowych, wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.

Postęp technologiczny i cyfrowy jest coraz bardziej obecny w życiu każdego człowieka
i będzie skutkować istotnymi zmianami w strukturze zatrudnienia oraz popycie na konkretne zawody i umiejętności. Bardzo ważne jest, aby osoby funkcjonujące na rynku pracy były wyposażone w umiejętności, które nie będą się szybko dezaktualizować i pozwolą na stały rozwój posiadanego doświadczenia, wiedzy i umiejętności. Z punktu widzenia pracodawców w perspektywie wieloletniej ważne będzie to, by kadry gospodarki dysponowały nowoczesnymi umiejętnościami, potrzebnymi w scyfryzowanych branżach
oraz gospodarce obiegu zamkniętego.

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną:

Transformacja energetyczna to długotrwały proces modyfikacji gospodarki i sieci energetycznych, aby były bardziej zrównoważone, mniej zależne od paliw kopalnych
i bardziej efektywne energetycznie. Celem transformacji energetycznej jest zmniejszenie szkód dla klimatu, zdrowia publicznego i środowiska naturalnego.

W Polsce ma oznaczać ona rozwój i przebudowę polskiej energetyki zgodnie z celami polityki klimatyczno-energetycznej. Przyjęto, że ma opierać się na trzech filarach:

  • dekarbonizacja – czyli redukcja emisji gazów cieplarnianych i rozwój OZE,
  • decentralizacja – dotyczy odejścia od dużych elektrowni na rzecz rozproszonych odnawialnych źródeł energii o mniejszej mocy,
  • digitalizacja – to postawienie na infrastrukturę informatyczną, dzięki której możliwe będzie np. wprowadzenie taryf dynamicznych (czyli takich, w których końcowa opłata za energię jest bezpośrednio powiązana z bieżącymi cenami na hurtowym rynku energii).
     

Priorytet niniejszy adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji, czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii.

      

 

Pracodawca, który ma siedzibę albo miejsce prowadzenia działalności na terenie powiatu międzyrzeckiego, zainteresowany uzyskaniem środków na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy powinien złożyć odpowiedni wniosek wraz
z obowiązkowymi załącznikami w Powiatowym Urzędzie Pracy w Międzyrzeczu.

Wnioski wraz z obowiązkowymi załącznikami dostępne są na stronie internetowej:

https://miedzyrzecz.praca.gov.pl/

                               

Starosta może przyznać środki z KFS na sfinansowanie kosztów, o których mowa wyżej w wysokości:

 1. w przypadku mikroprzedsiębiorstw – 100% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej
      jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika;

2. w przypadku pozostałych pracodawców – 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej
      jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, pozostałe
      20% kosztów kształcenia ustawicznego ponosi pracodawca.

Do wniosku pracodawca ma obowiązek dołączyć:

  1. zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r., poz. 702 z późn. zm.);
  2. informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia
    30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  3. kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji
    i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  4. program kształcenia ustawicznego wraz z ofertą szkoleniową lub zakres egzaminu, studiów podyplomowych.
  5. wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących.
  6. deklarację rozliczeniową ZUS DRA za ostatni miesiąc.

!!! Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy oraz składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań w jego imieniu.

W przypadku, gdy pracodawcę reprezentuje pełnomocnik do wniosku należy załączyć oryginał
lub kopię potwierdzoną notarialnie, pełnomocnictwa określającego jego zakres. Pełnomocnictwo
z czytelnym podpisem pracodawcy należy przedłożyć w oryginale. Jeżeli pełnomocnictwo nie jest sporządzane w formie pisemnej z notarialnie poświadczonym podpisem, należy go podpisać
w obecności uprawnionego pracownika Powiatowego Urzędu Pracy, w celu stwierdzenia własnoręczności podpisu. Pełnomocnictwo nie jest wymagane, jeżeli osoba podpisująca wniosek i umowę jest upoważniona z imienia i nazwiska do reprezentowania Pracodawcy w dokumencie rejestracyjnym.

!!!Kserokopie przedkładanych dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę

Niedołączenie ww. załączników skutkować będzie pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.

Przy rozpatrywaniu wniosków starosta uwzględnia następujące elementy:

  1. zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS
    na dany rok;
  2. zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  3. koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  5. w przypadku kursówposiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku,
    z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku starosta zawrze z pracodawcą umowę o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy.

Umowa może zostać zawarta tylko na działania, które jeszcze się nie rozpoczęły.

Wnioskowane kształcenie ustawiczne przewidziane do finansowania w ramach KFS powinno rozpoczynać się nie prędzej niż 2 tygodnie od dnia zakończenia naboru wniosków.

W przypadku kształcenia kierowców zawodowych pracodawca może wnioskować tylko o jedno szkolenie.

TERMIN NABORU WNIOSKÓW OD DNIA 03.02.2025 R. DO DNIA  07.02.2025 R.

Za datę złożenia wniosku uznaje się dzień wpływu wniosku do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Międzyrzeczu lub drogą elektroniczną na adres  ESP: /pupmi/SkrytkaESP


WNIOSKI ZŁOŻONE PO TERMINIE NABORU POZOSTANĄ BEZ ROZPATRZENIA

Nabór będzie powtarzany do wyczerpania limitu posiadanych środków finansowych

Wnioski należy składać w sekretariacie pok. 21 w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Międzyrzeczu, Pl. Powstańców Wlkp. 1, w godzinach 7:00 – 15:00

Dodatkowe informacje na temat Krajowego Funduszu Szkoleniowego można uzyskać
 telefonicznie pod nr tel. 95 741 20 66 w. 32., 504 231 012, 504 231 363

Załączniki

I Informacja o naborze KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY 2025
I Informacja o naborze KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY 2025.doc 106 KB
Wniosek pracodawcy o finansowanie kosztów kształcenia w ramach KFS 2025
Wniosek pracodawcy o finansowanie kosztów kształcenia w ramach KFS 2025.doc 889 KB
Załącznik nr 1 do wniosku - wysokość otrzymanej pomocy de minimis
Załącznik nr 1 do wniosku - wysokość otrzymanej pomocy de minimis.docx 16 KB
Załącznik nr 2 formularz informacji pomoc de minimis
Załącznik nr 2 formularz informacji pomoc de minimis.xlsx 62 KB
załącznik nr 3 do wniosku - Program szkolenia
załącznik nr 3 do wniosku - Program szkolenia.pdf 184 KB
załącznik nr 4 do wniosku Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
załącznik nr 4 do wniosku Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.doc 49 KB
BAROMETR ZAWODOW wojewodztwo lubuskie 2025
BAROMETR ZAWODOW wojewodztwo lubuskie 2025.pdf 193 KB
BAROMETR ZAWODOW powiat miedzyrzecki 2025
BAROMETR ZAWODOW powiat miedzyrzecki 2025.pdf 143 KB
KFS 2025 priorytety wydatkowaniapdf
KFS 2025 priorytety wydatkowaniapdf.pdf 49 KB

Plan Szkoleń - 2025


Pity do odebrania za rok 2024

Pity do odebrania za rok 2024

Osoby, które w roku 2024 pobierały w Powiatowym Urzędzie Pracy w Międzyrzeczu zasiłki dla bezrobotnych lub dodatki aktywizacyjne, proszone są o odbieranie informacji podatkowej PIT 11

Życie i praca w Polsce – przewodnik dla Ciebie!

Czy wiesz, jakie masz prawa jako pracownik w Polsce? A może jesteś pracodawcą
i chcesz zatrudnić cudzoziemców?

Sprawdź nową broszurę Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Życie i praca w Polsce – 2024”! 

 Dla pracodawców – kompleksowa wiedza o rynku pracy, rodzajach zatrudnienia, przepisach BHP i elastycznych formach pracy.
 Dla obywateli Ukrainy – szczegółowe informacje o legalnym pobycie, numerze PESEL, dostępie do pracy, edukacji i ochrony zdrowia.
 Dla wszystkich zainteresowanych – przewodnik po kosztach życia, podatkach, umowach o pracę i systemie zabezpieczeń społecznych.

 Pobierz broszurę i bądź na bieżąco  https://eures.praca.gov.pl/documents/350063/595475/2024Polska_pl.pdf/0e037d18-74aa-6930-d198-10a1f925c4ac?t=1737708054797


Dolny Baner


Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display